Brev:
Vi har stadig spiseproblemer
7. februar 2008
Alder:
6 mdr.
Vi har stadig spiseproblemer
Hej Helen
Nu er Agnethe blevet 6 mdr. og er stadig ikke særlig glad for at spise. Hun er begyndt at være afvisende overfor flasken igen, og det er næsten altid med skrig og skrål inden hun overgiver sig og spiser 150-240 ml.
Jeg var til Åbent hus igår og hun er 6700 g og 66 cm stor (eller nærmere lille). Så fra at have taget 700 g på forrige måned har hun i denne måned kun taget 100 g på... Hun vejede 3940 ved fødslen og var 53 cm lang.
Når jeg snakker med min egen sp og læge om, at jeg ikke synes hun har taget nok på, og fortæller om hendes afvisning af praktisk talt alt mad - kigger de på hende og siger, at hun jo udvikler sig som hun skal og er glad og tilfreds det meste af tiden. Så det er nok bare den måde hun vokser på.... Er det også det, du tænker? Overdriver jeg bare helt vildt?
Jeg synes bare det er rigtig hårdt, når hun nogle dage faktisk ikke spiser mere end 350 ml MME og ½ dl grød... Jeg synes efterhånden, jeg har prøvet alt. Jeg kan på ingen måde følge de planer, jeg kan se du sender til mange andre. Jeg har fundet ud af, at hun faktisk spiser mest i løbet af dagen, når hun kun tilbydes mad 4 gange (2 x grød eller mos og 2 x flaske). Hvad synes du om det?
Jeg kan heller ikke mere få hende til at spise sovende. Hun vågner efter et par slurke og bliver voldsomt vred. Hun sover fra 20-8.30, og vil aldrig have noget at spise om natten, selvom jeg tilbyder.
Hvad tænker du om det hele?
Med venlig hilsen
Heidi